Fotografia ma bogatą historię, pełną unikatowych przykładów, które zyskały miano „naj” – takich jak najwcześniejsze trwałe zdjęcie, najdłużej naświetlane zdjęcie czy największe aparaty. George R. Lawrence zapisał się w historii fotografii dzięki budowie aparatu zdjęciowego o ogromnych rozmiarach, stworzonego w 1900 roku specjalnie w celu zrobienia innowacyjnego zdjęcia wysokiej klasy poczciągu Alton Limited.
George R. Lawrence i jego niezwykłe podejście do fotografii
Gdy Lawrence założył swoje studio fotograficzne, reklamował je, twierdząc, że „robi zdjęcia z dołu,dziś nawet otarł się o śmierć – jego klatka balonowa oderwała się, ale upadek został złagodzony. Największy aparat na świecie, który zaprojektował, stanowił w owych czasach prawdziwe wydarzenie.
Biografia George’a R. Lawrence’a pełna jest ciekawych detali na temat jego działalności fotograficznej, ale to głównie aparat „Mammoth” sprawił, że o nim głośno. W jego cieniu
Robert S Grantsort powiedział w jednym z wywiadów: „O tym przedsięwzięciu pisano m.in. w magazynie „Railroad”. „Firma zbudowała bezbłędny pociąg, dlatego chciała utrwalić go na bezbłędnym zdjęciu. Fotograf miał zbudować gigantyczny aparat” — brzmi fragment artykułu z 1901 roku.
Pierwsze takie zdjęcie w historii wywołało wielkie wrażenie, widziano coś niespotykanego. Tak szeroka fotografia wykonana za jednym podejściem, zamiast z połączenia serii zdjęć, powstała po raz pierwszy w historii i to właśnie dzieki Lawrence’owi.
Pionier fotografii pozostawił po sobie nie tylko wyjątkowe zdjęcia
Chociaż George R. Lawrence jest z pewnością zapamiętany przede wszystkim z powodu gigantycznego aparatu i specyficznego zdjęcia, które wykonano za jego pomocą, to jego dziedzictwo obejmuje także unikatowe fotografie i publikacje. Innowacyjne podejście do fotografii przyniosło Lawrence’owi sławę i fortunę.
Mimo tego, że Lawrence dokonał przełomowych osiągnięć w dziedzinie fotografii, ostatecznie porzucił to zajęcie na rzecz lotnictwa. Podobnie jak w przypadku jego innowacyjnego podejścia do fotografii, również w tej dziedzinie odniósł wiele sukcesów i uzyskał niemal sto patentów na urządzenia związane z budową samolotów.