Jak włączyć zarabianie na TikToku? Zarabianie poprzez TikToka nie jest wcale takie oczywiste. Aby rozpocząć działalność w serwisie należy wykonać kilka kroków:
-
W pierwszej kolejności należy utworzyć konto i regularnie publikować na nim jakieś interesujące treści, dzięki którym uda nam się zdobyć szersze grono odbiorców. Followersi są potrzebni, aby móc zacząć zarabiać, ponieważ wymaga od swoich użytkowników minimalnej liczby obserwujących (liczba ta uzależniona jest od regionu, w którym mieszka użytkownik) oraz minimalnej liczby wyświetleń,
-
Następnie zaleca się przejście na konto biznesowe, tzw. PRO, dzięki któremu można analizować i mierzyć efekty swoich działań, uruchomić płatne reklamy, sprawdzić czas poświęcony na oglądanie filmików, czy wybrać konkretną kategorię dla posiadanego profilu. należy przejść do Ustawień -> TikTok Studio -> Monetyzacja -> Wyświetl wszystko. W oknie dialogowym pojawią się informacje dotyczące szacowanej nagrody z ostatnich 7 dni, programów dedykowanych dla poszczególnych użytkowników, czy wyróżnionych twórców, na których można się wzorować, aby osiągnąć sukces zarobkowy.
Jak zarabiać na TikToku? Istnieje wiele sposobów zarabiania pieniędzy poprzez TikToka, dzięki którym serwis może stać się dla nas interesującym źródłem dochodu. Poniżej kilka przykładów działań, które mogą przyczynić się do osiągniėcia zamierzonego celu.
-
Jednym z najpopularniejszych sposobów zarabiania na TikToku jest sponsoring oraz współpraca z markami. Działania te polegają na tworzeniu treści, które promują produkty firmy. Taka współpraca przejawiać się może w postaci recenzji lub testu danego produktu,
-
Zarabiać można również poprzez organizację transmisji live oraz, dzięki otrzymywanym podczas niej prezentami od swoich obserwujących; sposób ten polega na tym, iż użytkownik organizuje transmisję, a widzowie którzy przyłączają się do niej, mogą wysyłać wirtualne prezenty, które następnie tiktoker wymieniać może na prawdziwe pieniądze; co ciekawe transmisje organizować mogą jedynie użytkownicy, którym udało się zgromadzić minimum 1000 obserwujących,
-
Ponadto użytkownicy dołączyć mogą do specjalnego programu partnerskiego TikToka; zadaniem tiktokera jest promowanie serwisu oraz zdobywanie dla niego nowych użytkowników, natomiast TikTok rewanżuje się za to np. prowizją za każdego nowego członka, który dołączy do aplikacji z polecenia danego użytkownika,
-
Na TikToku zarabiać można także sprzedając własne produkty, organizując wspomniane już wcześniej transmisje lub nagrywając krótkie filmy reklamowe.
Ile zarabiają tiktokerzy? Zarobki tiktokerów uzależnione są od różnych kwestii. Najistotniejszym kryterium jest z pewnością popularność użytkownika serwisu, bez której ciężko jest osiągnąć sukces. Wysoka liczba obserwujących oraz ich aktywność i zaangażowanie sprawiają, że zarobki rosną.
-
Tiktokerzy, których konto obserwowane jest przez miliony followersów mogą w jeden miesiąc zarabiać kwoty liczone w tysiącach dolarów.
-
Należy również pamiętać, iż kwoty zależne są także od rynku reklamowego i jego specyfiki, czy nawet regionu, w jakim powstają filmy lub są one odtwarzane. Konta posiadające maksymalnie 50.000 obserwujących mogą spodziewać się zysku w granicach od kilkudziesięciu do kilkuset dolarów na miesiąc.
-
Jeżeli konto obserwuje od 50.000 do 500.000 followersów to jego twórca może liczyć na zarobki od kilkuset do nawet kilku tysięcy dolarów miesięcznie. Na tym etapie są to zazwyczaj profile, które pochwalić się mogą ustabilizowaną współpracą z jakąś znaczącą marką lub udaje im się zarabiać na organizacji transmisji na żywo.
-
Konta, których liczba obserwujących osiągnęła pułap 500.000 zarabiają od kilku tysięcy do kilkudziesięciu tysięcy dolarów miesięcznie. Są to poważni twórcy, którzy współpracują ze znaczącymi markami, uczestnicząc w dużych kampaniach reklamowych i otrzymując wynagrodzenie za treści objęte ich sponsoringiem.
-
Na koniec tiktokerzy, których konta obserwowane są przez miliony followersów. Mogą oni rocznie zarabiać nawet setki tysięcy dolarów. Współpracują oni wyłącznie z globalnymi markami lub sprzedają swoje własne produkty. Zazwyczaj też należą do programów partnerskich, które przynoszą im znaczne części ich dochodów.